tjoho

Hej!

På min lediga dag igår åkte jag hem till mamma. Jag passade på att tvätta och hänga den ute! Sen åkte vi till uppsala. Hon har jätte ont i ett knä så hon kunde inte köra. I uppsala lämnade jag mamma på idrottsskadecentrum och själv gick jag runt i uppsala, en en gång. Det var länge sen nu. De har ändrat lite. Hittade en till liten present till William och ett orange ljus till mig.
När mamma var kvar åkte vi till Ösundsbro och kollade på outleten där och fabriksaffären med porslin. Njaa var väl inge å se.

Sen klippte jag både mor och bror och åt. Efter det åkte jag till naprapaten. Han lyckates sträcka ut mina bröstmuskler ganska bra faktiskt ! Käkarna släpper lite på spänningen med. Några gånger till så. men det är ju så obehagligt!

Idag ska jag jobba!

I helgen är det valborg och Wille fyller år. Vet inte riktigt vad vi ska göra men blir nog i Köping,
Nästa helg är det gesällprov!!! Börjar bli lite spänd...
Helgen efter det ska jag ¨på konfirmation
Helgen efter det ska jag jobba
Helgen efter det ska vi till Sandviken!
Sen är det Juni ;)

Flygresan hem

Nu är vi äntligen hemma :)

Vi ställde klockan på 02:50 för bussen skulle komma 03:30. Jag somnade vid 11 och halv sov till 02.
Bussen kom som förväntat och vi åkte vidare mot flygplatsen.- Flyget skulle lyfta kl 06 så det var inte mkt väntetid. När vi stod i incheckningen stod det försenat till 07:01. Men det va väl okej med tanke på omständigheterna.. Sen blev det 07:21, 08:00, "info vid 10:15", 10:40... Vi steg på 10:10, väntat i 5 timmar... Vi gick på nästan sist för att slippa köerna.. När vi kom på satt det folk på 25 A B och C , våra platser..
Alla började säga att det var fria platser för att det var ett annat plan så platerna stämde inte... Så det fanns en plats där och en plats här typ.. Hittade två brevid varandra och en bakom så vi tog dom.. Sen bytte mamma som satt bakom med han som satt vid oss så vi fick sitta vid varandra..

Men alla barnfamiljer blev ju hysteriska eftersom de inte fick sitta vid sina barn och kunde ju inte lämna dom vid andra änden av plant.. Efter ett tag sa kapenet att nu måste alla sitta för vi MÅSTE lyfta nu. Föräldrarna fortsatte att bråka. Men kunde lyfta som tur var...

Personalen kunde knappt engelska och hade ingen försäljning alls. Men vi kom ju hem iallafall :):) När vi landade sa kaptenen att vi inte hade någon avstignings plats planerad för oss så vi fick vänta.... Sen kom inte väskorna.... Men pappa stod där iallafall och väntade så vi kunde åka hem på en gång.

Vi åkte till Marie och jag tog bilen på en gång till Mc Donalds! Inte ätit förns kl 12 och det var flygplans mat :P halv 9 på kvällen var jag i lägenheten och där väntade William :):) Efter längtade kramar !

Resan annars har varit jätte bra. Vi har varit ute och gått varje morgon, solat och badat varje dag och ätit gott.
Tim har lärt sig krypa, resa sig upp, vinka och klappa händer, bara på den här veckan! Fåt tänder har han också :) Var väldigt roligt att han följde med :) Han tyckte det var jätte roligt att bada! Och var så duktig på planet, inte ett ljud!! Vi träffade en familj där också som hade en dotter på 2 år som blev så förtjust i Tim, "bäbi"

På det andra hotellet vi kom till fick vi ju all inclusive så gratis frukost lunch och middag med efterrätt till varje mål ;) Det var inte illa det !

Mycket skönt och trevligt resa trots alla omständigheter! Bilder lägger jag upp på faceboko sen ;)

Fortfarande Teneriffa

Jag har fått låna en dator av en tjej på hotellet. Snällt tycker jag. Gratis uppkoppling vid poolen.,

Så vi hade ett informations möte imorse halv 11. Imorgn ska dom börja flyga in plan från sverige. Om det ser bra ut. Så tidigast får vi väl åka på efter middagen imorgon tisdag.
Ella , Min jobabrkompis dotter är fast med skolan i Madrid och dom har fårr klarteckan på att få åka hem på torsdag.. Det är lite sent för mig !! Jag måste jobba!! Faaan.

Vi har all inclusive på hotellet vi blev förflyttade till. Frukosten bestod av choklad på macka, kakor och youghurt med choklad flingor.. Nyttigt!!! Sen lunch med massa efterrätt. Och spar man kvittona på drycken får man den gratis med..

De pratar om bussresa om dom inte får igång flygtrafiken innan onsdag. Då blir det flyg till barcelona sen buss därifrån och hem.. Det blir en resa på 40 timmar..

Saknar William !!! Nästa vecka börjar han jobba ju.

Teneriffa

Nu har vi varit pa teneriffa en vecka. Var meningen att bussen till flyget skulle ga 10:40 fran hotellet idag.. Men istallet gar bussen kl 12 till ett nytt hotell-
Dar ska vi stanna tills vidare pa grund av det som nu finns i luften fran vulkanen. Vi har ju ingen tv eller tidning sa vi vet inte alls hur allvarligt detta ar???!

Hoppas pa att det inte blir flera veckor iaf...

Packat!

Igår åkte jag direkt till William efter jobbet. Vi åt mat och mös framför tv:en. Fan vad solsidan har avrit bra! Synd att det var sista programmet nu.. Men tydligen kommer det en till säsong!!!!
Imorse sa jag adjö och åkte och jobbade. En klippning och två mega färger. haha. Riktiga långa hår som skulle färgas och slingas och klippas. Tar sin lilla tid det där men så nöjda dom blev :):)
Efter jobbet skjutsade jag hem våran nya elev, Malin. Nu vet jag var hon och hennes kille bor :) Hittade knappt hem till mig sen bara haha!

Nu har jag packar det sista i res väskan. Hoppas jag fått med mig allt. Känns verkligen som jag glömt massor och väskan ser väldigt halvfull ut... :/ jaja! Jag har även slagit in Jimmys present och ska väl ta och bege mig dit vilken sekund som helst tror jag. Middag där i kväll sen ska jag och mamma sova där så vi kan åka tidigt imorgon ! Planet går vid halv 7, 7 nånting tror jag. Ingen koll alls. Har bara betalat haaha!

Så skönt det ska bli!! Och med lilla Tim med kan det väl aldrig bli långtråkigt ??
Kommer sakna Wille bara men desto roligare blir det ju att ses när jag kommer hem :) !

Nu ska jag åka!!!

Ha det bra i fina Sverige ;)

veckan.

länge sen jag skrev..

Påskafton: Andra lediga dagen.. Wille åkte hem på morgonen och jag fick besök av mor och far och farmor:) Sen åkte jag till Wille:) vet inte riktigt vad vi gjorde den dagen.

Söndag: Wille lagade mitt avgasrör medans jag var ute och gick med hans mamma. På kvällen käkade vi pizza med Richard och Niklas. Tog med och åt hos Richard. Väldigt fin lägenhet!! Pizzan var mindre god dock ;(

Måndag: 4 lediga dagen, skönt :) Denna dag hade jag besiktning på schemat. Först åkte jag till Marie och Tim och umgicks lite. Bilen gick inte igenom, skit bil. Haha . Wille får fixa ;) Sen ska den säljas! På eftermiddagen åkte jag hem till familjen men där va ingen hemma. Jag skulle kolla igenom alla foton sen vi var små och plocka ut lite :) Så nu har jag ett fotoalbum med gamla foton också :) Efter det åkte jag tillbaka till Marie och Tim. Vi kollade på tv, käkade och badade Tim :)

Idag har jag jobbat. efter jobbet kom Linda och hämtade mig. Vi åkte till friskis och svettis och körde ett skivstångs pass!! Imorgon kommer det göra ont kan jag säga !! Ruskigt jobbigt. det där skulle man göra oftare.... Efter åkte vi och solade och nu ligger jag här. Jo förresten när jag klev ur bilen blickade jag lite snabbt förbi min bil och ser en lapp på rutan.... IGEN!!! Denna gång var det på 1000kr. För att jag stod för nära korsningen.. (Som knappt är en korsning ju!!) Inte nog med det.. Den där j*vla p.lisan har varit där TVÅ gånger och skrivit ut TVÅ lappar med 1000kr på.. Lagom bra så här när man ska utomlands och allt. Då blev jag arg.. Faan. Böter som nästan kostar lika mycket som resan. ! blä blä blä

Hoppas dom ringer imorgon och säger att det var ett april skämt..

Imorgon ska jag hoppa över morgonpromenaden och packa och bokföra istället. Tiden räcker inte till.

Längsta dagen på året?

Långfredag...

Jag vaknade sent idag. kvart över 8. Skönt. Då började jag måla. Hade missat lite längst upp vid taket i min sovalkov. Så nu är det gjort. Fast ska måla på en gång till om 3 timmar... Tänkte ta en promenad innan. Men ju mer jag väntar ju mer osugen blir jag haha. Kanske ska sola en gång till på vägen. Då är det solskyddsfaktor som gäller ! Ingen kräfta, mer än stjärntecknet, vill jag bli.

På eftermiddagen kommer William hit sen ska vi åka till min familj på påskmiddag :) Har inte träffat pappa sen den 9 Mars! Och Anna har precis kommit hem från canarie öarna. Hoppas vädret är fint när vi åker dit!! En vecka kvar snart! Måste låna nån resväska.

Senare i helgen ska Wille kolla på min bil. Avgassystemet är det hål i eller nåt. Bara dånar i skallen när man kör haha . Sen ska den besiktas!!!

Igår satt jag hos min nya revisor i 2 timmar. Pratade typ enbart siffror och skrev och räknade. Helt slut i huvudet, så kommer jag till jobbet efter det och där är nya data systemet igång... Självklart problem med det också..
Så nu har jag sjukt mycket pappers arbete framför mig. Kommer ta massa timmar. Bara att sätta igång !!