Fallskärms hoppning

nu är det gjort!!!

Vaknade halv 7 imorse och började bli lite nervös.
Käkade frukost hos Wille sen åkte jag hem till mig. Vid 10 åkte jag ner till flygfältet. Skulle börja kl 11.

Jag fick en overall och satt mig sen ner för att vänta på min instruktör. Johan.
Han kom fram till mig 20 i 11 ungefär och förklarade hur det skulle gå till.
Jag skulle få en sele som han satt på mig innan vi gick upp i planet. och förklarade att innan vi hoppas ska jag böja benen under planet och titta upp, böja kroppen som en banan typ.

Mamma pappa Marie Jimmy Maje och Per-arne kom för att titta och en kameraman filmade allt :)
Vi klev upp i planet och började åka uppåt.
Efter ett tag tyckte jag att det började blir högt, då visa Johan sin "klocka" och visade att vi var på 400 meters höjd haha!!
bara 3600 meter kvar.

Vi åkte över hallstahammer och kolbäck sen var vi på 4km höjd.
Kameramannen satt framför mig och jag framför Johan. Efter två andra hoppat var det våran tur.
Johan hade spän fast mig i honom väldigt hårt och hoppade fram till kanten. Kameramannen stod nu utanför planet på sidan och filmade. Jag tittade upp och böjde in benen sen knuffade han ut oss.
Och sen föll vi i 50 sekunder !! i 200km/h!! Hörde inte att jag skrek haha.
Han filmade hela tiden framför tills vi släppte ut fallskärmen. Och vad lugnt det blev.. Alldeles tyst och jätte fint :)
Genom molnen åkte vi eftersom det var mulet :p

Grymt häfteg känsla! Det bästa jag gjort!!

Måste göra igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0