Tillinge

Nu sitter jag vid Marie och Jimmys dator. Jag är barnvakt. Fick ungefär en kram av Tim sen var det välling dags och sova. Han sitta och mysa lite i soffan i alla fall. Nu sover han så sött.

Jag blev så otroligt sötsugen och hittade glass i frysen så jag snodde lite. Gooootttt

Idag ringde en kund (Elena som svarade) som jag hade igår. Hon nästan grät sa Elena. Jag ska berätta om gårdagen först.

Vi kallar henne sara. Sara kom in och frågade om klipptid och och jag hade tid då så vi satt igång på en gång. Hon hade ca 1 dm över hela skallen, lite kortare i nacken. Hon sa att hon funderade på en page, bobad nacke men visste inte rikigt. Jag sa att jag tyckte hon skulle vara sjukt snygg i kort hår. Och hon svarade med att det har hon haft och det trivs hon i. Ja men ska vi göra kort på sidorna  och i nacken och spara längen uppe på huvudet då, sa jag. Ja jag litar på dig, gör vad du vill! Jag förklarade hur jag tänkt och hon tyckte det lät bra och tog av sig glasögonen och lät mig börja.
Blev så sjukt snyggt! Hon hade så fint ansikte och när vi stylade frisyren blev hon så snygg! Hon själv tyckte det med. Innan hade hon sagt att hon inte blev nöjd med förra men nu blev det så bra och till mig skulle hon verkligen komma tillbaka.

Så roligt när man får höra sånt eller hur ??

Så idag ringde hon och pratade med Elena och var jätte missnöjd. hon grät i telefonen och beställde ny tid hos mig samma dag.
Sen kom hon in med sin syster, som var den som pratade mest... "Sara är inte nöjd, det var inte så här hon sa, hon gillar inte wax" Sara sa att hade jag sagt mohikan frisyr så hade hon sagt nej. men jag förklade ju och hon satt väl vid medvetande?? och hon blev sjukt nöjd efteråt? Nej nu fick jag klippa om... Kortare, taggigare, sen sa hon åt mig precis hur jag skulle stå med spegeln, hur hon tänkte och om jag kanske kunde ta hjälp av någon annan. Elena igen... Hon sa samma sak, klipp ner det lite.. "DEt var inte så här jag sa till dig igår!!" Men jag fick ju fria händer? och jag sa vad jag tänkte innan? aja 45 minuter till tog det. Värsta var hennes syster som krävde att hon skulle ha pengarna tillbaka och att någon annan (som har fullbokat 4 veckor) kunde hjälpa istället. Samt att hennes andra syster var såååå duktig på att klippa UTAN utbildning. jajemensan såå duktig., "Vi är såå ledsna att hon flyttat till australien".


Man blir trött ibland, men men har övervägande nöjda kunder i alla fall.  Herregud.

Kommentarer
Postat av: malin

fytusan så fustrerande "/ Otroligt jobbigt när kunderna är missnöjda.

2010-07-11 @ 19:44:44
URL: http://h

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0