Tisdag - Ledig

Jag började dagen med att skruva lite på mitt dokument skåp jag köpte igår. Äntligen ska jag kanske få lite ordning på alla papper och pärmar.


Sen cyklade jag , i regnet, till "Helskön" i oxbacken i västerås. Där hade jag tid för ansiktsbehandling. 1 timme och 40 minuter höll hon på. Började med rengöring och peeling. Sen fick jag ligga i ång och så klämde hon lite. Sen fixade hon ögonbrynen och masserade mig. Sist fick jag en ansiktsmask. Sen sminkade hon mig faktiskt också med mineral smink. Men eftersom min hy är som den är just nu såg det inte så bra ut.
En väldigt bra ansiktbehandling i alla fall! kan jag rekommendera!
Jag köpte en gel från Decléor som ska vara bra och lugnade för irriterad hud. Den räcker jätte länge och man kan styka på den hur mycket som helst. Dyr, 429kr men jag gör allt för att jag ska se normal ut!


Men men inte nog med det!
Jag skyndar mig hem för att ta bilen till mamma som jag hade bestämt med halv 12. På torstuna vägen har dom ändrat hastighet från 90 till 80km/h... Jag kör runt 100... Helt plötsligt hoppar det fram en gubbe mitt framför mig och jag tänker; vad fan är det för jäkla fyllo som springer ut på vägen.. Men då är det min gamla idrottslärare, Lena, som utbildat sig till polis och har skutit mig. Körde i 90 sa hon... Fick även blåsa och visa körkort.. Sen fick jag bestämma mig om jag ville överklaga om min bot eller acceptera den. Jag tog den med ett surt leende på läpparna. 1500kr till då. Första gången på länge jag gråtit inför mamma. Jag ska inte ha bil

Fick inte lämna blod heller. Jag åkte dit, skrev i pappret men fick inte, är för förkyld fortfarande.. Få bli om några veckor..




Nu är jag hos Marie och Jimmy och väntar på att Jimmy ska komma hit med Tim så jag ska få vara barnvakt :) Kanske får mig på bättre humör. Eller det är klart det får!
Sen är det Tisdagsmys med massa bra tv-program!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0